Subaru to japońska marka kojarząca się z niezawodnością i trwałością oryginalnych części. Jednak i subaru zmaga się w niektórych modelach z problemami dotyczącymi wybranych części, które jednak ulegają awarii. Do słabych stron marki Subaru należą elementy układu wydechowego, układu napędowego i układu hamulcowego. Najczęściej psujące się części i podzespoły Subaru to:
- uszczelka pod głowicą silnika
- panewki
- sonda lambda
- tłumik układu wydechowego
- tuleje zawieszenia
- sprzęgło
- amortyzatory tylne samopoziomujące SLS (w modelach Forester i Outback)
Na GC8.pl znajdziesz oryginalne części i podzespoły do Subaru w najlepszych cenach. Skorzystaj z naszej wyszukiwarki: wybierz model, rocznik i wersję silnikową swojego samochodu. W kilka sekund otrzymasz najlepsze wyniki wyszukiwania zgodne z Twoimi preferencjami.
Typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą to między innymi:
- biały gęsty dym z rury wydechowej (oznaka spalania płynu chłodniczego),
- spalanie płynu chłodniczego powoduje jego ubytek w zbiorniczku wyrównawczym,
- widoczny nalot pod korkiem wlewu oleju (oznaka mieszania płynu chłodniczego z olejem silnikowym),
- możliwy gwałtowny wzrost temperatury silnika w wyniku zapowietrzenia układu chłodzenia przez spaliny,
- nagle zanikające ogrzewanie w wyniku zapowietrzenia nagrzewnicy.
Awaria sondy lambdy jest bardzo szybko odczuwalna przez użytkowników Subaru, ponieważ wpływa na bardzo silny wzrost zużycia paliwa (nawet o połowę w stosunku do dotychczasowego spalania). W przeciwieństwie do uszkodzonej uszczelki głowicy - tutaj zaobserwujemy czarny gęsty dym z rury wydechowej, zmniejszoną moc silnika oraz widoczne zmiany prędkości obrotowej silnika.
Tłumiki układu wydechowego z kolei narażone są na proces rdzewienia, stąd konieczność wymiany po kilku latach tej części. Problem dotyczy zwłaszcza użytkowników kupujących używane modele Subaru. Warto zainwestować w nową oryginalną część, co pozwoli pożegnać się z problemem na dobrych kilka lat.