Oryginalne części Subaru Impreza, Subaru Forester, Subaru Legacy, Subaru Outback, Subaru WRX STI

Najczęstsze usterki związane z układem napędowym w Subaru Forester Impreza Legacy Outback

Usterki układu napędowego w samochodach marki Subaru

Problem pojawiający się cyklicznie przy eksploatacji auta zarówno na standardowych polskich drogach jak i podczas jazdy w terenie. Przy ruszaniu z maksymalnie skręconymi kołami można usłyszeć charakterystyczny, regularny i delikatnie przytłumiony stukot metalowych elementów zlokalizowany między jednym z przednich kół a mechanizmem różnicowym (dyferencjałem).

Podczas jazdy wprost wszystko wydaje się być w porządku, jednak wykonując ostry zakręt obojętnie, w którą stronę stukanie pojawia się ponownie.

Uszkodzone tuleje wahacza w Subaru

Pierwszą i często prawdziwą diagnozą stawianą przez mechaników jest uszkodzenie tulei wahacza przedniego lewego lub prawego. Tuleje wahacza przedniego tutaj, natomiast tylne tuleje tutaj. Średni koszt zestawu tulei przedniego wahacza to około 350 PLN plus robocizna, jednak w większości przypadków, po wymianie tulei okazuje się, że nasze Subaru o co prawda jedzie "sztywniutko", jakkolwiek nadal słychać łoskot przy gwałtownej zmianie kierunku jazdy.

Uszkodzenia półosi napędowej w Subaru

Rozwiązaniem zagadki może być wymiana uszkodzonego przegubu półosi napędowej (przeguby półosi znajdziesz tutaj), który obracając się w pozycji złamanej przy skręcie kołem powoduje nasz "ulubiony" stukot. Cena przegubu półosi to około 900-1000 PLN, do tego należy doliczyć koszt osłony przegubu (79-90 PLN) i koszt robocizny. Osłony przegubu tutaj, natomiast półosie napędowe tutaj.

Problemy z mechanizmami różnicowymi (dyferencjały)

Jeśli wykluczymy uszkodzenie półosi, warto sprawdzić prawidłowość działania centralnego mechanizmu różnicowego. Może on powodować naprężenia na półosiach jeśli jest spalony i spina na sztywno 4x4. Mechanizmy dyferencjału oraz tuleje dyferencjału znajdziesz tutaj.

Bezdyskusyjnym atutem marki SUBARU, dzięki któremu firma zdobyła miliony odbiorców jest jakość i funkcjonalność podzespołów i części Jednak "Asem w rękawie" projektantów naszych ukochanych bokserów okazuje się powtarzalność i uniwersalność rozwiązań proponowanych w większości modeli SUBARU. Wszystkie modele aktualnie dostępne na rynku posiadają silniki w układzie "boxer" charakteryzujące się poziomo usytuowanymi cylindrami oraz napęd dystrybuowany na wszystkie 4 koła. Dzięki temu części i podzespoły SUBARU lub innych producentów OEM z danego rocznika pasuje do większości rówieśniczych modeli.

Skorzystaj z głównego menu i wyszukaj część dopasowaną do Twojego modelu Subaru. Jeśli nie jesteś pewny, która część będzie pasowała do Twojego auta na 100% lub nie możesz zdecydować się na producenta - zadzwoń do nas.

×